Olga Tatarchyk

Szkoła Języków Obcych Słowianka

BIOS

Olga Tatarchyk, lektor i metodyk języka rosyjskiego jako obcego. Absolwentka Białoruskiego Uniwersytetu Państwowego w Mińsku oraz studiów podyplomowych z zarządzania i marketingu SGH. Założycielka szkoły języka rosyjskiego w Warszawie „Słowianka” (www.slowianka.edu.pl). Autorka materiałów dydaktycznych oraz współautor podręczników do nauki języka rosyjskiego.

ABSTRAKT

Баланс на занятиях РКИ. Образец урока

Сбалансированный урок – это значит выровненный, с правильным соотношением частей и элементов, уравновешенный.

Это как с питанием: если какого-либо элемента начинает не хватать, вся система дает сбой.

Или как с йогой: концентрация и равномерное распределение дают баланс.

А может должно быть как в бухгалтерии: сухой расчет, показывающий, что приносит желанный результат, а что просто пустая трата сил и времени.

Во время мастер-класса на конкретных примерах Вы увидите, как создать атмосферу урока, включить в процесс обучения всех учеников, а также не затеряться в развлечениях и соблюсти правильный баланс всех необходимых компонентов.


Zbalansowana lekcja jest lekcją zrównoważoną i wyrównaną z poprawnym podziałem wszystkich części i elementów.

Obrazowo dobrze zbalansowaną lekcję możemy porównać z dobrze dobraną dietą bądź udanymi zajęciami jogi. W przypadku diety, jeśli zabraknie jakiegokolwiek elementu, cały system szwankuje i wyniki niekoniecznie spełniają oczekiwania. W przypadku jogi odpowiednio dobrane pierwiastki koncentracji i ćwiczeń fizycznych dają najlepsze rezultaty.

Dobrze zbalansowana lekcja to tak jak poprawnie wykonany bilans w księgowości. A propos w języku rosyjskim balans i bilans to cały czas to samo słowo „баланс”. Wynik jest najważniejszy, ale by go osiągnąć należy odpowiednio wcześniej zaplanować/wyliczyć jakie działania przynoszą pozytywny wynik a na co tracimy czas i siły.

Podczas warsztatu na konkretnych przykładach zobaczymy jak stworzyć przyjazną atmosferę na lekcji. Jak włączyć w proces nauki wszystkich uczniów, ale również jak nie zgubić się w propozycji różnych działań tak by zachować poprawny balans/bilans wszystkich potrzebnych komponentów.