Tomasz Chudak

Oxigo, aplikacje edukacyjne

BIOS

Metodyk i iberysta. Absolwent Uniwersytetu śląskiego i UMCS w Lublinie, stypendysta Uniwersytetu w León (Hiszpania). Lektor języka hiszpańskiego, współzałożyciel szkoły języka hiszpańskiego Diálogo w Lublinie. Wieloletni trener nauczycieli języków obcych z zakresu zastosowania TIK i nowych trendów w uczeniu języków obcych. Metodyk i projektant dydaktycznych aplikacji internetowych w firmie Oxigo, której jest współwłaścicielem. Współtwórca cyklu warsztatów dla nauczycieli języka hiszpańskiego Expertos ELE. Współzałożyciel startupu Traindly, w ramach którego rozwija innowacyjne rozwiązania na potrzeby nauczania języków obcych. Od 2017 r. zaangażowany w projekt badawczo-rozwojowy finansowany ze środków UE, mający na celu implementację elementów metody nauczania odwróconego do opracowania nowego, innowacyjnego procesu nauczania języków obcych.

ABSTRACT

Postaw gramatykę na głowie – jak wdrożyć model nauczania odwróconego i przy okazji przeprowadzić rewolucję w szkole językowej?

Czy też czujesz, że stosowany od lat model nauczania w szkołach językowych powoli się wypala? Coraz mniej czasu, powszechna standaryzacja procesów dydaktycznych, problemy z motywacją… Jak przeprowadzić lifting metodyczny i organizacyjny w szkole, by zaradzić tym problemom? Od czego zacząć? Może od gramatyki? W wystąpieniu przedstawiona zostanie propozycja odwróconego modelu nauczania gramatyki na zajęciach językowych z wykorzystaniem aplikacji ICT. Model testowo zaimplementowano z powodzeniem do kilku szkół językowych. Jako że nauczanie odwrócone spotyka się z coraz większym zainteresowaniem w branży językowej, stosowany przez nas model jest obecnie rozszerzany na kolejne sprawności językowe. Dzięki takiemu rozwiązaniu, szkoła jest pozytywnie postrzegana w świetle stosowanej innowacji, uczeń – zyskuje ciekawsze i efektywniejsze zajęcia, a lektor – lepsze zarządzanie czasem i organizację pracy. Przekonajcie się Państwo, że warto czasem zaryzykować i stanąć na głowie, żeby zyskać nową perspektywę i zobaczyć rzeczy inaczej.