Krystyna Breszka

Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej

BIOS

Anglista, specjalizuje się w nauczaniu dorosłych. Pracuje w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej, gdzie uczy języka specjalistycznego, koordynuje pracę Zespołu Dydaktycznego, udziela wsparcia metodycznego lektorom. Trener i coach w edukacji i biznesie, metodyk PASE. Prowadzi szkolenia metodyczne dla lektorów języków obcych. Trener eduNation. Autor artykułów metodycznych publikowanych w wydawnictwach uniwersyteckich oraz w Cool School. Prelegent na konferencjach organizowanych przez uczelnie wyższe i organizacje edukacyjne.

ABSTRAKT

Feedback górą! Naukowcy potwierdzili wreszcie to, co my, nauczyciele od dawna już wiemy: zawartość merytoryczna, czyli to, czego uczymy, to nie wszystko. Powinniśmy zwracać też uwagę na kontekst, czyli na sposób, w który przekazujemy informacje i instrukcje, czyli na społeczno-emocjonalny aspekt procesu nauczania. Gdy ludzie uczą się nowych umiejętności, koniecznie potrzebują informacji, czy idzie im dobrze, czy nie, szczególnie, jeśli są dorosłymi. Uczenie się języka obcego nie jest wyjątkiem. Nie zawsze feedback, którą dajemy naszym uczniom jest efektywny.  Bo tak naprawdę sprawa nie jest wcale prosta. Łatwiej jednak o informacji zwrotnej mówić, niż dobrze ją przekazać. Lepiej chwalić czy może krytykować? No tak, oczywiście chwalić. Czy jednak na pewno? Może jedno i drugie? I w jakich proporcjach? Jak często? W trakcie warsztatu poszukamy odpowiedzi na te pytania. Omówimy zasady formułowania konstruktywnej informacji zwrotnej, sposobu jej przekazywania. Zastanowimy się także, jak przekazywać „trudny” feedback naszemu dorosłemu uczniowi.