Program

Zapraszamy do zapoznania się z programem Kongresu PASE

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie.

Oznaczenie ścieżek równoległych sesji:

SESJE DLA WSZYSTKICH | ŚCIEŻKA METODYKI I NAUCZANIA | ŚCIEŻKA ZARZĄDZANIA

WYBIERZ DZIEŃ KONGRESU:

ZARZĄDZANIE ORAZ METODYKA I NAUCZANIE

godz. 10:00-11:00

Rejestracja

godz. 11:00-11:20

Uroczyste otwarcie pierwszego dnia Kongresu

godz. 11:20-11:40

FROM GOOD TO GREAT, czyli jak uczynić ze szkoły dobrej szkołę wielką

WITOLD MACHLARZ, Członek Zarządu PASE

[AULA]

godz. 11:40-12:20

DEBATA: Mediacja – czy czeka nas kolejna rewolucja w nauce języków?

dr hab. WALDEMAR MARTYNIUKdr GRZEGORZ ŚPIEWAK i dr MARCIN SMOLIK

[AULA]

godz. 12:20-13:00

Spójrzmy na to inaczej. O motywacji, pracy, zaufaniu i marketingu w szkole językowej

PIOTR BUCKI, National Geographic Learning

[AULA]

Jakościowa komunikacja marketingowa – fundament Twojego biznesu

AGNIESZKA PADZIK-WOŁOS, Akcja Komunikacja

[SALA 111-113]

godz. 13:00-14:30

Lunch [sale 105-107] | Market sPASE
Nowoczesne technologie w służbie jakości nauczania języków

GRZEGORZ PIELECH, Mentor

[SALA 207]

godz. 14:30-15:20

Jak przyciągnąć więcej klientów na stronę internetową szkoły?

MICHAŁ BARTOSIŃKI,
LangLion

[SALA 205]

Światowy czy swojski marketing – co wybierasz, właścicielu szkoły?

OLA KOMADA,
Teddy Eddie

[SALA 116]

Jak stworzyć system ochrony danych osobowych w szkole językowej

ŁUKASZ ZEGAREK,
Lex Artist

[SALA 115]

Psychologia podejmowania decyzji

prof. PIOTR ZIELONKA,
Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 207]

When the law goes pop in the Legal English classroom

dr ANDRZEJ DĄBROWSKI,
Szkoła Języków Obcych UW

[SALA 211]

Kilka technik coachingowych

ALDONA SEREWA

[SALA 111-113]

Twoja szkoła językowa w dżungli social media. Jak żyć?

ALEKSANDRA DYKTA,
LERNI

[SALA 216]

godz. 15:20-15:30

Przerwa

godz. 15:30-16:20

Wiem, czego nie wiem, czyli o strategii rozwoju szkoły językowej

dr JOANNA FEMIAK,
Personnel Training Institute

[SALA 207]

Efektywna komunikacja i budowanie zespołów metodą FRIS®

NADIA KIROVA,
Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 116]

Preinkubacja – innowacyjny model zatrudniania lektorów

MICHAŁ JEZIORSKI,
FRP 'Twój StartUp'

[SALA 115]

How To Enhance The Learning Process Through Neurolanguage Coaching®

KATARZYNA HYLIŃSKA,
Efficient Language Coaching Poland, RACHEL PALING,
Efficient Language Coaching

[SALA 111-113]

Dobra robota, czyli kto się boi informacji zwrotnej

KRYSTYNA BRESZKA

[SALA 216]

Jak z Dobrej Szkoły zaprojektować SZKOŁĘ WIELKĄ - poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, czyli Design Thinking w szkołach językowych

MARTA WRÓBEL, EWELINA WŁODARCZYK

[SALA 205]

Washback and think forward - how syllabus-friendly testing benefits students and school alike

KRISTOF HEGEDUS,
Euroexam International

[SALA 211]

godz. 16:20-16:40

Przerwa na kawę

godz. 16:40-17:30

Jak odkryć Twój indywidualny potencjał i zwiększyć efektywność osobistego rozwoju?

SŁAWOMIR ŁOPALEWSKI, Prezes Zarządu PKO Ubezpieczenia

[AULA]

godz. 17:30-17:45

Zakończenie pierwszego dnia Kongresu

[AULA]

godz. 18:00-20:00

Koktajl
za zaproszeniami (I piętro BUW)

METODYKA I NAUCZANIE ORAZ ZARZĄDZANIE

godz. 8:00-9:00

Rejestracja

godz. 9:00-9:45

Wykład inauguracyjny III Europejskiego Kongresu Językowego PASE

„Ja” a język. Języki ojczyste i obce a tożsamość indywidualna i społeczna

prof. zw. dr hab. HANNA KOMOROWSKA, Uniwersytet SWPS

[AULA]

godz. 9:45-9:50

Otwarcie Kongresu

godz. 9:50-10:10

FROM GOOD TO GREAT, czyli czy nauka języków ma wciąż kolosalną przyszłość

JOLANTA URBANIKOWA, vice-przewodnicząca European Language Council

[AULA]

godz. 10.10-10:40

Debata: Świat po Wieży Babel

prof. dr hab. MIROSŁAW BAŃKO i dr PAWEŁ RUTKOWSKI

Wydział Polonistyki UW

Prowadzący: Jarosław Gugała

[AULA]

godz. 9:50-10:40

Emocje pozytywne i negatywne w pracy

dr PIOTR PILCH, Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 205]

godz. 10:40-10:55

Przerwa na kawę | Market sPASE

godz. 10:55-11:45

Erors are OK, or are they?

GILLIE CUNNINGHAM, Cambridge University Press

[AULA]

Linguaskill – Next Generation Multi-Level Testing

SARAH ELLIS, Cambridge English Language Assessment

[SALA 111-113]

Storytelling w pracy lidera

MAREK STĄCZEK, edisonteam.pl

[SALA 205]

godz. 11:45-11:55

Przerwa

godz. 11:55-12:45

Creating an inclusive learning environment

ERIKA OSVATH,
Oxford University Press

[SALA 205]

The Importance of Learner Experience Design (LXD)

TIM GIFFORD,
ELTjam

[SALA 115]

Developing 21st Century Teenagers

ALEX WARREN,
National Geographic Learning

[AULA]

Straight to speaking success at Cambridge First

JACEK ŁAGUN,
CZESŁAW KIŃSKI
,
Macmillan

[SALA 111-113]

Words… troublesome words. Towards a native-like pronunciation

ZBIGNIEW CZAJA,
English Teaching Programme

[SALA 207]

Language from the real world: the new face of authentic video materials

ALEX HERBERT,
BBC,
PHIL WARWICK,
Pearson

[SALA 216]

Komunikacja migowa jako język obcy

dr PAWEŁ RUTKOWSKI,
Wydział Polonistyki UW

[SALA 116]

godz. 12:45-13:50

Lunch, Market sPASE
Nowoczesne technologie w służbie jakości nauczania języków

GRZEGORZ PIELECH, Mentor

[SALA 207]

Why do learners _________ exams?

ZOLTAN ROZGONYI, Euroexam International

[SALA 205]

godz. 13.50-14.40

6 things that can make teachers stumble at B2+ level

MATTHEW SIEGAL, Cambridge English Language Assessment

[AULA]

How innovation in practice motivates the students to keep improving their language skills in Spanish

MARGRETE MARTOS, Duński Instytut Kultury

[SALA 205]

The Multi-Cultural Staffroom Challenges and Opportunities

SUE HACKETT, Eaquals

[SALA 111-113]

godz. 14.40-14.50

Przerwa

godz. 14.50-15.50

Życie w konstelacji ustawicznych rekonfiguracji

dr JACEK SANTORSKI, Pearson

[AULA]

godz. 15.50-16.10

Przerwa na kawę

[SALE 105-107]

godz. 16.10-17.00

1 prompt+3 teachers+3 levels=3 lesson ideas

MONIKA IZBANER,
MAŁGORZATA MRÓZ,
MAŁGORZATA KWIATKOWSKA,
LANG LTC

[SALA 111-113]

Teaching grammar creatively

AGATA
ROSIŃSKA-KOKOT
,
MMPublications

[AULA]

Practical ways of motivating Young Learners

BARBARA SZYBOWSKA,
Cambridge English Language Assessment

[SALA 207]

Cross cultural awareness in ELT – some things to consider

CHRISTOPHER GRAHAM,
Oxford University Press

[SALA 205]

„Łączy nas jakość” – dlaczego warto jest mieć znak jakości PASE?

WITOLD MACHLARZ,
MAGDALENA ROWECKA,
DAGMARA ŁATA,
PASE

[SALA 115]

Projekt „Żmichowska śpiewa”

EWA DROBEK,
XV LO
im. Narcyzy Żmichowskiej

[SALA 216]

godz. 17.00-17.10

Przerwa

godz. 17.10-18.00

O wychowaniu i potrzebach społecznych w pracy z grupą

prof. UAM, dr hab. JACEK PYŻALSKI, Macmillan

[AULA]

godz. 18.00-18.30

Zakończenie drugiego dnia Kongresu, koncert „Żmichowska Śpiewa”

[AULA]

godz. 18.30-20.00

Koktajl
za zaproszeniami (I piętro BUW)

Metodyka i nauczanie

godz. 8.30-9.30

Rejestracja

godz. 9.30-9.40

Uroczyste otwarcie trzeciego dnia Kongresu

[AULA]

godz. 9.40-10.30

The new fourth edition of Practical English Usage

MICHAEL SWAN, Oxford University Press

[AULA]

godz. 10.30-10.40

Przerwa

godz. 10.40-11.30

Teaching English (and beyond) to younger learners

dr ANNA PARR-MODRZEJEWSKA,
Macmillan

[SALA 116]

O talentach

dr JOANNA FEMIAK,
Personnel Training Insitute

[SALA 207]

Innowacje i dobre praktyki w nauczaniu cudzoziemców języka polskiego

URSZULA SAJKOWSKA,
Fundacja Linguae Mundi

[SALA 115]

Nothing motivates as much as success does – a few words about how task design contributes to raising motivation among teenagers

ANETA GRZEGRZUŁKA-KANIK,
Aneta's English Books/Independent Usborne Representative

[SALA 205]

Kreatywne sztuczki-magiczki

KATARZYNA OLICHWIER-BENDIG,
Supreme Centrum Edukacyjne

[SALA 111-113]

Music to my ears

HANNA KRYSZEWSKA,
Oxford University Press

[SALA 216]

Internet jako źródło nauki czytania i mówienia w języku rosyjskim

dr hab. LUDMIŁA SZYPIELEWICZ,
Wydział Rusycystki UW

[SALA 211]

godz. 11.30-11.50

Przerwa na kawę

godz. 11.50-12.40

How to help your students grow outside your classroom

DOMINIK SZULIŃSKI

[SALA 116]

Stres pokonany: jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz budować dobrostan psychiczny?

dr LIDIA CZARKOWSKA,
LDC Consulting

[SALA 207]

Kształcenie na poziomie 5: argumenty za wprowadzeniem studiów wyższych krótkiego cyklu na poziomie 5 PRK - Asystent przedszkolny/szkolny nauczyciela języka obcego

dr ANNA MURKOWSKA,
dr JACEK ROMANIUK,
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

[SALA 115]

Teacher development – it's in your hands!

CHRISTOPHER GRAHAM,
Oxford University Press

[SALA 111-113]

Баланс на занятиях РКИ. Образец урока

OLGA TATARCHYK,
Szkoła Języków Obcych Słowianka

[SALA 216]

Postaw gramatykę na głowie - model nauczania odwróconego

TOMASZ CHUDAK,
Oxigo,
aplikacje edukacyjne

[SALA 205]

Russian language in the international context: development and evolution of language norms

prof. WIACZESŁAW BIELOUSOW,
Moscow State Linguistic University

[SALA 211]

godz. 12.40-12.50

Przerwa

godz. 12.50-13.40

Visual literacy – the skill of the 21st century

MAGDALENA WASILEWSKA

[SALA 205]

Foreign Language Enjoyment

dr MARIOLA BOGUCKA,
Uniwersytet Gdański

[SALA 207]

Nie taki rodzic straszny, jak go malują, czyli o współpracy słów kilka

KATARZYNA GALA
SP 169 w Łodzi,
WOW Centrum Języków i Rozwoju

[SALA 116]

Bring on the Creative Self in the mixed-ability classroom

ERIKA OSVATH,
Oxford University Press

[SALA 111-113]

Uczeń z uszkodzeniem słuchu na lekcjach języka obcego

BARTOSZ WILIMBOREK,
WCIES

[SALA 115]

Culture Vulture – the interest in the world starts in the classroom

BARBARA DUDZIAK-CZAJKOWSKA

[SALA 216]

Русско-польские языковые связи: исторический аспект (на материалах слов «скарб» и «статки» в русском и польском языках)

dr KSENIJA SMOLINA,
Moskiewski Uniwersytet Pedagogiczny

[SALA 211]

godz. 13.40-15.00

Przerwa na lunch | Market sPASE

godz. 15.00-15.50

Podstawy języka duńskiego i kultury Danii - Lekcja pokazowa

NATALIA CZERWCZAK,
Duński Instytut Kultury

[SALA 115]

Angielski dla dzieci wczesnoszkolnych - Lekcja pokazowa

EWA SZYMKOWIAK

[SALA 205]

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w klasie. Warsztaty wprowadzające w pracę w klasie wielojęzycznej

URSZULA MAJCHER-LEGAWIEC, MARIUSZ CZECH,
Fundacja im. Mikołaja Reja

[SALA 207]

Podstawy języka migowego - Lekcja pokazowa

BARTOSZ WILIMBOREK,
WCIES

[SALA 116]

Wie (de)motiviere ich meine Schüler?

ANNA ŻYCKA,
Expert School

[SALA 216]

Creative Thinking. The Why, the What, the How

AGNIESZKA GĄGAŁA,
Empik School

[SALA 111-113]

Мультимодальные медиа в обучении русскому языку как иностранному

dr MICHAŁ KOZDRA,
Instytut Rusycystyki UW

[SALA 211]

godz. 15.50-16.00

Przerwa

godz. 16.00-16.50

Fun with drama for all ages

ALEKSANDRA ZAPARUCHA

[SALA 207]

Po pierwsze nie przynudzaj, po drugie trzymaj tempo, po trzecie ucz skutecznie

MAŁGORZATA MANSOOR

[SALA 111-113]

Rola języka ojczystego w nauczaniu ukraińskich studentów języka polskiego jako obcego

dr ALINA SHULGAN,
Global School

[SALA 116]

Podejście kształtujące na uczelni wyższej. Projekt FAB i ocena kształtująca na lektoratach w Szkole Języków Obcych UW

IWONA BARTNICKA,
ANNA SWOROWSKA,
MAGDALENA ZIÓŁEK-WOJNAR,
Szkoła Języków Obcych UW

[SALA 115]

Grupa to nie balon, nie pęka

ANNA ŻYCKA,
Expert School

[SALA 216]

Totalna improwizacja, czyli jak zaplanować udaną lekcję języka obcego

MILENA JASTRZĘBSKA

[SALA 205]

Formowanie kompetencji leksykalnej u studentów rusycystyki w ramach komunikacji biznesowej

dr SERGIUSZ KHWATOW,
Instytut Rusycystyki UW

[SALA 211]

godz. 16.50-17.00

Uroczyste zakończenie Kongresu
Sala 111/113
+ piątek, 12 maja 2017 r.

ZARZĄDZANIE ORAZ METODYKA I NAUCZANIE

godz. 10:00-11:00

Rejestracja

godz. 11:00-11:20

Uroczyste otwarcie pierwszego dnia Kongresu

godz. 11:20-11:40

FROM GOOD TO GREAT, czyli jak uczynić ze szkoły dobrej szkołę wielką

WITOLD MACHLARZ, Członek Zarządu PASE

[AULA]

godz. 11:40-12:20

DEBATA: Mediacja – czy czeka nas kolejna rewolucja w nauce języków?

dr hab. WALDEMAR MARTYNIUKdr GRZEGORZ ŚPIEWAK i dr MARCIN SMOLIK

[AULA]

godz. 12:20-13:00

Spójrzmy na to inaczej. O motywacji, pracy, zaufaniu i marketingu w szkole językowej

PIOTR BUCKI, National Geographic Learning

[AULA]

Jakościowa komunikacja marketingowa – fundament Twojego biznesu

AGNIESZKA PADZIK-WOŁOS, Akcja Komunikacja

[SALA 111-113]

godz. 13:00-14:30

Lunch [sale 105-107] | Market sPASE
Nowoczesne technologie w służbie jakości nauczania języków

GRZEGORZ PIELECH, Mentor

[SALA 207]

godz. 14:30-15:20

Jak przyciągnąć więcej klientów na stronę internetową szkoły?

MICHAŁ BARTOSIŃKI,
LangLion

[SALA 205]

Światowy czy swojski marketing – co wybierasz, właścicielu szkoły?

OLA KOMADA,
Teddy Eddie

[SALA 116]

Jak stworzyć system ochrony danych osobowych w szkole językowej

ŁUKASZ ZEGAREK,
Lex Artist

[SALA 115]

Psychologia podejmowania decyzji

prof. PIOTR ZIELONKA,
Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 207]

When the law goes pop in the Legal English classroom

dr ANDRZEJ DĄBROWSKI,
Szkoła Języków Obcych UW

[SALA 211]

Kilka technik coachingowych

ALDONA SEREWA

[SALA 111-113]

Twoja szkoła językowa w dżungli social media. Jak żyć?

ALEKSANDRA DYKTA,
LERNI

[SALA 216]

godz. 15:20-15:30

Przerwa

godz. 15:30-16:20

Wiem, czego nie wiem, czyli o strategii rozwoju szkoły językowej

dr JOANNA FEMIAK,
Personnel Training Institute

[SALA 207]

Efektywna komunikacja i budowanie zespołów metodą FRIS®

NADIA KIROVA,
Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 116]

Preinkubacja – innowacyjny model zatrudniania lektorów

MICHAŁ JEZIORSKI,
FRP 'Twój StartUp'

[SALA 115]

How To Enhance The Learning Process Through Neurolanguage Coaching®

KATARZYNA HYLIŃSKA,
Efficient Language Coaching Poland, RACHEL PALING,
Efficient Language Coaching

[SALA 111-113]

Dobra robota, czyli kto się boi informacji zwrotnej

KRYSTYNA BRESZKA

[SALA 216]

Jak z Dobrej Szkoły zaprojektować SZKOŁĘ WIELKĄ - poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań, czyli Design Thinking w szkołach językowych

MARTA WRÓBEL, EWELINA WŁODARCZYK

[SALA 205]

Washback and think forward - how syllabus-friendly testing benefits students and school alike

KRISTOF HEGEDUS,
Euroexam International

[SALA 211]

godz. 16:20-16:40

Przerwa na kawę

godz. 16:40-17:30

Jak odkryć Twój indywidualny potencjał i zwiększyć efektywność osobistego rozwoju?

SŁAWOMIR ŁOPALEWSKI, Prezes Zarządu PKO Ubezpieczenia

[AULA]

godz. 17:30-17:45

Zakończenie pierwszego dnia Kongresu

[AULA]

godz. 18:00-20:00

Koktajl
za zaproszeniami (I piętro BUW)
+ sobota, 13 maja 2017 r.

METODYKA I NAUCZANIE ORAZ ZARZĄDZANIE

godz. 8:00-9:00

Rejestracja

godz. 9:00-9:45

Wykład inauguracyjny III Europejskiego Kongresu Językowego PASE

„Ja” a język. Języki ojczyste i obce a tożsamość indywidualna i społeczna

prof. zw. dr hab. HANNA KOMOROWSKA, Uniwersytet SWPS

[AULA]

godz. 9:45-9:50

Otwarcie Kongresu

godz. 9:50-10:10

FROM GOOD TO GREAT, czyli czy nauka języków ma wciąż kolosalną przyszłość

JOLANTA URBANIKOWA, vice-przewodnicząca European Language Council

[AULA]

godz. 10.10-10:40

Debata: Świat po Wieży Babel

prof. dr hab. MIROSŁAW BAŃKO i dr PAWEŁ RUTKOWSKI

Wydział Polonistyki UW

Prowadzący: Jarosław Gugała

[AULA]

godz. 9:50-10:40

Emocje pozytywne i negatywne w pracy

dr PIOTR PILCH, Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 205]

godz. 10:40-10:55

Przerwa na kawę | Market sPASE

godz. 10:55-11:45

Erors are OK, or are they?

GILLIE CUNNINGHAM, Cambridge University Press

[AULA]

Linguaskill – Next Generation Multi-Level Testing

SARAH ELLIS, Cambridge English Language Assessment

[SALA 111-113]

Storytelling w pracy lidera

MAREK STĄCZEK, edisonteam.pl

[SALA 205]

godz. 11:45-11:55

Przerwa

godz. 11:55-12:45

Creating an inclusive learning environment

ERIKA OSVATH,
Oxford University Press

[SALA 205]

The Importance of Learner Experience Design (LXD)

TIM GIFFORD,
ELTjam

[SALA 115]

Developing 21st Century Teenagers

ALEX WARREN,
National Geographic Learning

[AULA]

Straight to speaking success at Cambridge First

JACEK ŁAGUN,
CZESŁAW KIŃSKI
,
Macmillan

[SALA 111-113]

Words… troublesome words. Towards a native-like pronunciation

ZBIGNIEW CZAJA,
English Teaching Programme

[SALA 207]

Language from the real world: the new face of authentic video materials

ALEX HERBERT,
BBC,
PHIL WARWICK,
Pearson

[SALA 216]

Komunikacja migowa jako język obcy

dr PAWEŁ RUTKOWSKI,
Wydział Polonistyki UW

[SALA 116]

godz. 12:45-13:50

Lunch, Market sPASE
Nowoczesne technologie w służbie jakości nauczania języków

GRZEGORZ PIELECH, Mentor

[SALA 207]

Why do learners _________ exams?

ZOLTAN ROZGONYI, Euroexam International

[SALA 205]

godz. 13.50-14.40

6 things that can make teachers stumble at B2+ level

MATTHEW SIEGAL, Cambridge English Language Assessment

[AULA]

How innovation in practice motivates the students to keep improving their language skills in Spanish

MARGRETE MARTOS, Duński Instytut Kultury

[SALA 205]

The Multi-Cultural Staffroom Challenges and Opportunities

SUE HACKETT, Eaquals

[SALA 111-113]

godz. 14.40-14.50

Przerwa

godz. 14.50-15.50

Życie w konstelacji ustawicznych rekonfiguracji

dr JACEK SANTORSKI, Pearson

[AULA]

godz. 15.50-16.10

Przerwa na kawę

[SALE 105-107]

godz. 16.10-17.00

1 prompt+3 teachers+3 levels=3 lesson ideas

MONIKA IZBANER,
MAŁGORZATA MRÓZ,
MAŁGORZATA KWIATKOWSKA,
LANG LTC

[SALA 111-113]

Teaching grammar creatively

AGATA
ROSIŃSKA-KOKOT
,
MMPublications

[AULA]

Practical ways of motivating Young Learners

BARBARA SZYBOWSKA,
Cambridge English Language Assessment

[SALA 207]

Cross cultural awareness in ELT – some things to consider

CHRISTOPHER GRAHAM,
Oxford University Press

[SALA 205]

„Łączy nas jakość” – dlaczego warto jest mieć znak jakości PASE?

WITOLD MACHLARZ,
MAGDALENA ROWECKA,
DAGMARA ŁATA,
PASE

[SALA 115]

Projekt „Żmichowska śpiewa”

EWA DROBEK,
XV LO
im. Narcyzy Żmichowskiej

[SALA 216]

godz. 17.00-17.10

Przerwa

godz. 17.10-18.00

O wychowaniu i potrzebach społecznych w pracy z grupą

prof. UAM, dr hab. JACEK PYŻALSKI, Macmillan

[AULA]

godz. 18.00-18.30

Zakończenie drugiego dnia Kongresu, koncert „Żmichowska Śpiewa”

[AULA]

godz. 18.30-20.00

Koktajl
za zaproszeniami (I piętro BUW)
+ niedziela, 14 maja 2017 r.

Metodyka i nauczanie

godz. 8.30-9.30

Rejestracja

godz. 9.30-9.40

Uroczyste otwarcie trzeciego dnia Kongresu

[AULA]

godz. 9.40-10.30

The new fourth edition of Practical English Usage

MICHAEL SWAN, Oxford University Press

[AULA]

godz. 10.30-10.40

Przerwa

godz. 10.40-11.30

Teaching English (and beyond) to younger learners

dr ANNA PARR-MODRZEJEWSKA,
Macmillan

[SALA 116]

O talentach

dr JOANNA FEMIAK,
Personnel Training Insitute

[SALA 207]

Innowacje i dobre praktyki w nauczaniu cudzoziemców języka polskiego

URSZULA SAJKOWSKA,
Fundacja Linguae Mundi

[SALA 115]

Nothing motivates as much as success does – a few words about how task design contributes to raising motivation among teenagers

ANETA GRZEGRZUŁKA-KANIK,
Aneta's English Books/Independent Usborne Representative

[SALA 205]

Kreatywne sztuczki-magiczki

KATARZYNA OLICHWIER-BENDIG,
Supreme Centrum Edukacyjne

[SALA 111-113]

Music to my ears

HANNA KRYSZEWSKA,
Oxford University Press

[SALA 216]

Internet jako źródło nauki czytania i mówienia w języku rosyjskim

dr hab. LUDMIŁA SZYPIELEWICZ,
Wydział Rusycystki UW

[SALA 211]

godz. 11.30-11.50

Przerwa na kawę

godz. 11.50-12.40

How to help your students grow outside your classroom

DOMINIK SZULIŃSKI

[SALA 116]

Stres pokonany: jak przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu oraz budować dobrostan psychiczny?

dr LIDIA CZARKOWSKA,
LDC Consulting

[SALA 207]

Kształcenie na poziomie 5: argumenty za wprowadzeniem studiów wyższych krótkiego cyklu na poziomie 5 PRK - Asystent przedszkolny/szkolny nauczyciela języka obcego

dr ANNA MURKOWSKA,
dr JACEK ROMANIUK,
Centrum Kształcenia Nauczycieli Języków Obcych i Edukacji Europejskiej UW

[SALA 115]

Teacher development – it's in your hands!

CHRISTOPHER GRAHAM,
Oxford University Press

[SALA 111-113]

Баланс на занятиях РКИ. Образец урока

OLGA TATARCHYK,
Szkoła Języków Obcych Słowianka

[SALA 216]

Postaw gramatykę na głowie - model nauczania odwróconego

TOMASZ CHUDAK,
Oxigo,
aplikacje edukacyjne

[SALA 205]

Russian language in the international context: development and evolution of language norms

prof. WIACZESŁAW BIELOUSOW,
Moscow State Linguistic University

[SALA 211]

godz. 12.40-12.50

Przerwa

godz. 12.50-13.40

Visual literacy – the skill of the 21st century

MAGDALENA WASILEWSKA

[SALA 205]

Foreign Language Enjoyment

dr MARIOLA BOGUCKA,
Uniwersytet Gdański

[SALA 207]

Nie taki rodzic straszny, jak go malują, czyli o współpracy słów kilka

KATARZYNA GALA
SP 169 w Łodzi,
WOW Centrum Języków i Rozwoju

[SALA 116]

Bring on the Creative Self in the mixed-ability classroom

ERIKA OSVATH,
Oxford University Press

[SALA 111-113]

Uczeń z uszkodzeniem słuchu na lekcjach języka obcego

BARTOSZ WILIMBOREK,
WCIES

[SALA 115]

Culture Vulture – the interest in the world starts in the classroom

BARBARA DUDZIAK-CZAJKOWSKA

[SALA 216]

Русско-польские языковые связи: исторический аспект (на материалах слов «скарб» и «статки» в русском и польском языках)

dr KSENIJA SMOLINA,
Moskiewski Uniwersytet Pedagogiczny

[SALA 211]

godz. 13.40-15.00

Przerwa na lunch | Market sPASE

godz. 15.00-15.50

Podstawy języka duńskiego i kultury Danii - Lekcja pokazowa

NATALIA CZERWCZAK,
Duński Instytut Kultury

[SALA 115]

Angielski dla dzieci wczesnoszkolnych - Lekcja pokazowa

EWA SZYMKOWIAK

[SALA 205]

Uczeń z doświadczeniem migracyjnym w klasie. Warsztaty wprowadzające w pracę w klasie wielojęzycznej

URSZULA MAJCHER-LEGAWIEC, MARIUSZ CZECH,
Fundacja im. Mikołaja Reja

[SALA 207]

Podstawy języka migowego - Lekcja pokazowa

BARTOSZ WILIMBOREK,
WCIES

[SALA 116]

Wie (de)motiviere ich meine Schüler?

ANNA ŻYCKA,
Expert School

[SALA 216]

Creative Thinking. The Why, the What, the How

AGNIESZKA GĄGAŁA,
Empik School

[SALA 111-113]

Мультимодальные медиа в обучении русскому языку как иностранному

dr MICHAŁ KOZDRA,
Instytut Rusycystyki UW

[SALA 211]

godz. 15.50-16.00

Przerwa

godz. 16.00-16.50

Fun with drama for all ages

ALEKSANDRA ZAPARUCHA

[SALA 207]

Po pierwsze nie przynudzaj, po drugie trzymaj tempo, po trzecie ucz skutecznie

MAŁGORZATA MANSOOR

[SALA 111-113]

Rola języka ojczystego w nauczaniu ukraińskich studentów języka polskiego jako obcego

dr ALINA SHULGAN,
Global School

[SALA 116]

Podejście kształtujące na uczelni wyższej. Projekt FAB i ocena kształtująca na lektoratach w Szkole Języków Obcych UW

IWONA BARTNICKA,
ANNA SWOROWSKA,
MAGDALENA ZIÓŁEK-WOJNAR,
Szkoła Języków Obcych UW

[SALA 115]

Grupa to nie balon, nie pęka

ANNA ŻYCKA,
Expert School

[SALA 216]

Totalna improwizacja, czyli jak zaplanować udaną lekcję języka obcego

MILENA JASTRZĘBSKA

[SALA 205]

Formowanie kompetencji leksykalnej u studentów rusycystyki w ramach komunikacji biznesowej

dr SERGIUSZ KHWATOW,
Instytut Rusycystyki UW

[SALA 211]

godz. 16.50-17.00

Uroczyste zakończenie Kongresu
Sala 111/113